• LinkedIn
  • Join Us on Google Plus!
  • Subcribe to Our RSS Feed

Tuesday, March 17, 2009

Anugerah S.E.A Write Awards (hari terakhir)

Tuesday, March 17, 2009 // by Azmah Nordin // // 6 comments



(Jutaan terima kasih kepada mentor-mentor saya dari Dewan Bahasa dan Pustaka,  Universiti-universiti tempatan dan para penal  juri Anugerah  S.E.A. Write  yg sudi memilih saya menerima anugerah yg sgt berprestij ini.  Budi kalian, amat saya hargai dan akan saya kenangi hingga ke akhir hayat.  Hanya Tuhan  saja yg dapat membalas budi sdr2 kepada saya :))


(Inil dia S.E.A. Write Awards yg menjadi impian dan kebanggaan semua penulis Asia Tenggara)



(di Ukir di atas kepingan ais)




 (Aduh! kenapalah gementar semacam ni?  Ini baru raptai, kalau majlis tu betul2 berlangsung terus pengsan, bagaimana? hehehe... Alhamdulillah, dgn bantuan Lyn, Zaidah dan Ana Suhana, yg ditakuti itu tak berlaku.  Namun, atas syarat2 majlis/protokol yg dikenakan,  semasa membaca Ucapan Penerima Anugerah dan di sepanjang Putera dan Puteri Mahkota berada di situ, tiada satu gambar pun dibenarkan diambil.  Ah, secara kebetulan pula, kamera den rosak! gambar2 ini diambil oleh Sdr Zaidah dan Ana Suhana untuk den, terima kasih)

 (yg baju pink tu saya la, bersama2 pemenang2 lain yg juga sdg berlatih protokol rasmi diraja - dilatih sendiri oleh pihak penaja anugerah, diperhatikan oleh pemenang anugerah dari Singapura.  tgh batuk2 dan demam selsema yg teruk tu... uhuhuhuuu... nasib baik tak kena tahan di airport!)


(Susunan kerusi pemenang anugerah, para penaja anugerah yg semeja dengan Duli Yang Maha Mulia Putera Mahkota Maha Vajiralongkorn dan Duli Yang Maha Mulia Puteri Srirasm- di atas pentas)




(Buku khas ttg saya yg dihasilkan khas oleh Sdr Zaidah Mohd. Rosley dan para karyawan Bahagian Perancang Bahasa dan Sastera,  di  Dewan Bahasa dan Pustaka.  Terima kasih Zaidah :) krn telah bersusah payah mengangkat saya hingga kelihatan sedemikian rupa hebatnya, saya amat terharu, sungguh.  Dan terima kasih DBP :) saya sayang DBP selalu juga!)

6 comments:

  1. Alhamdulillah. Tahniah dik! Semoga terus cemerlang...Kak Ummi tumpang gembira...

    ReplyDelete
  2. Kak Ummi :) terima kasih di atas ucapan itu, saya amat terharu :) :) :) saya berjanji akan terus lebih gigih lagi selepas ini, insya-Allah.

    ReplyDelete
  3. amboi, elegan sungguh sifu kami ni...

    ReplyDelete
  4. Bangganya sifuku menerima award yang bukan calang2. Agaknya bilalah dapat merasai saat begini ye.

    ReplyDelete